Hướng Dẫn Viết Sơ Yếu Lý Lịch Bằng Tiếng Anh

Thông tin các nhân hay còn gọi là sơ yếu lý lịch giúp người đọc hiểu được bạn là ai qua mô tả chi tiết trong đó, sơ yếu lý lịch hay gặp nhất là trong hồ sơ xin việc, nhà tuyển dụng có thể cân nhắc bạn nếu như thông tin cá nhân của bạn phù hợp với công ty bạn ứng tuyển, để viết sơ yếu lý lịch bằng tiếng Anh sao cho đúng văn cảnh thì bạn nên học cách viết sơ yếu lý lịch qua bài này.

Hướng dẫn cách viết:

Thông thường một sơ yếu lý lịch tiếng Anh thứ tự từng phần cũng giống như tiếng Việt, Nhà tuyển dụng sẽ dựa trên các tiêu chí khác nhau xem xét thông tin về học vấn, kinh nghiệm, gia cảnh để lựa chọn các ứng viên vào vị trí còn trống. Bố cục sơ yếu lý lịch gồm 4 phần:

Sơ yếu lý lịch bằng tiếng Anh

Phần 1: Thông tin cá nhân:

Name: Tên họ
Date of birth: Ngày sinh
Sexual : Giới tính (trong một số trường hợp có thể không yêu cầu)
Nationality: Quốc tịch
Marrital status: Tình trạng hôn nhân
Contact telephone: Điện thoại liên hệ
Contact email: Địa chỉ email
Address: Địa chỉ
Foreign language: ngoại ngữ.
Religion: Tôn giáo
Study: Học vấn.
Previous offense: tiền án, tiền sự.

Phần 2: Quan hệ gia đình

Father : cha
Mother: mẹ
Brother/ Older Sister: anh,em trai/ chị gái
Younger Sister: em gái
Year of birth: năm sinh
Occupation: nghề nghiệp
Address: chỗ ở hiện nay.

Phần 3: Lịch sử công việc.

Company : công ty
Duration : thời gian làm việc
Designation : chức vụ
Duties and responsibilities: chuyên môn.

Phần 4: xác nhận của địa phương.

Mr.: ông/chức vụ
Sign: kí tên/đóng dấu.

Một số sơ yếu lý lịch mẫu:

Mẫu 1:

I - PERSONAL INFORMATION

1. Name:NGUYEN THI THU THUY.
2. Sexual : Female.
3. Date of birth: 28th Dec 1985
4. Born in: Hanoi
5. Address: Room 216 – B5 – Kim Lien living quarter – Dong Da Dist., Hanoi
6. Mobile: 0904469xxx
7. E-mail: thuynguyen123@gmail.com
8. Height: 160 cm.
9. Weight: 44kg.
10. Marital status: Single 

II - EDUCATION AND QUALIFICATION

1. Professional Education:
  • 2001 – 2005 Hanoi National Economics University Marketing Bachelor
  • 2003 – 2007 Hanoi University English Bachelor
2. Key IT Skill:
  • MS O ce 2007: Word, Excel, PowerPoint
  • Adobe: Photoshop CS3, Illustrator CS3 (Basic)Internet & E-mail
III - WORKING EXPERIENCE

1. Several Part-time Jobs in learning time (Before 2004)
  • Advertising executive in 3 months, Banner design room, Hoang Long Ltd.
  • Insurance broker in 2 months, An Tam Ltd
  • Interviewer in a month, interviewed consumers to discover their behavior in using and buying green tea.
2. An apprenticeship

• Trainee, Feb-May 2005, Marketing and Consulting Department, Techcombank- Hanoi Branch.

IV - OTHER INFORMATION

  • Got a strategic mind with good management skills and planning.
  • Chairman of the Badminton Club of Hanoi National Economics University
  • Hobby: Swimming, Badminton.
…,…/…./….

Applicant.

NGUYEN THU HA.

Hướng dẫn viết sơ yếu lý lịch bằng tiếng Anh

Mẫu 2

[FULL NAME]
[Address]

PERSONAL INFORMATION
  • Full name: ..................................................................................................................
  • Date of birth: ..............................................................................................................
  • Place of birth: ............................................................................................................
  • Material status:...........................................................................................................
  • Mobile phone:.............................................................................................................
___________________________________________________________________                

CAREER OBJECTIVE

Learn more things when working in multinational companies to accumulate much experience for future promotion.
______________________________________________________________________

EDUCATION
  • Danang University of Foreign Language (Bachelor of English) (1998-2002)
  • Foreign Trade University – Ho Chi Minh City Branch (Bachelor of Economics) (08/2005-present)
  • Certificate of Business Accounting and Tax Declaration (07/2007 – 10/2007)
______________________________________________________________________

EXPERIENCE RECORD

1) From 05/2007 to present : Foreign-owned bank
Position: Personal Assistant
Key responsibilities:
  • Arrange meetings with local commercial banks for General Manager, members of Financial Institutions Department from Head Office (if required)
  • Attend the meetings and take notes of meeting minute
  • Translate all documents in the office (including correspondence and financial statements) and from Head Office as well
  • Make payment and receipt vouchers
  • Prepare daily, monthly reports on cash on hand to submit to Finance Manager and Operations Manager
  • Arrange travel and accommodation to staff (if required)
  • Organize and store paperwork and documents
  • Other administrative duties as required by General Manager
2) From 12/2003 to 04/2007 : Meinhardt Vietnam Limited (Australia)

Position: Administrative Staff/Assistant Project Manager
Key responsibilities:
  • Assist Project Manager in arranging meetings with Client, contractors and design consultants (including structural, M&E, and architectural design).
  • Attend the meetings with Project Manager (PM) and other supervisors, takes notes of meeting minutes, and deliver to all attendees
  • Receive and deliver (by courier) all drawings, correspondence from & to Client, contractors and design consultants
  • Assist Office Manager with preparing proposal, pre-feasibility & feasibility study, and capability statement to submit to Client
  • Translate all documents including technical specification, tender documents and others relating to projects
  • Assist PM in liaising with Client, consultants in case of any queries arising from on-going projects
  • File all documents relating to the undertaking projects
  • Support Client with preparing and issuing tender documents to contractors
3) From 07/2002 – 11/2003 : Project Management Unit of Saigon East West Highway Project

Position: Secretary/Translator
Key responsibilities:
  • Do all administrative jobs in the office
  • Translate all documents (from Vietnamese to English and vice versa) relating to the on-going project
  • Attend the meetings between PMU and Consultant PCI (Japan) and take notes of the meeting minutes
______________________________________________________________________

SKILLS
  • Fluent written and spoken English and Vietnamese
  • Computer skills – MS Word, Excel, Power Point and Outlook
______________________________________________________________________

HOBBIES
  • ading novel and detective story
  • Listening to music
  • Traveling
  • Shopping
Có rất nhiều cách viết thông tin cá nhân bằng tiếng Anh khác nhau, tùy vào trường hợp bạn muốn viết và những yêu cầu đặt ra phía người nhận, trên đây là những ý chính mà tất cả các sơ yếu lý lịch bạn làm bắt buộc phải có, nếu bạn cần một sơ yếu lý lịch tiếng Anh chuyên nghiệp chính xác thì có thể để lại thông tin cá nhân bộ phận dịch thuật tiếng Anh sẽ liên lạc với bạn.

0 nhận xét:

Đăng nhận xét

 

VỀ CHÚNG TÔI

Du học TinEdu là công ty thành viên của TIN Holdings - thương hiệu lớn, uy tín hàng đầu Việt Nam trong lĩnh vực cung cấp dịch vụ tư vấn du học. Với hơn 10 năm kinh nghiệm trong nghề, Chúng tôi đã tư vấn và thực hiện thành công hàng ngàn hồ sơ cho du học sinh toàn quốc.

VĂN PHÒNG TP.HCM

Địa chỉ: Tòa nhà TIN Holdings, 399 Nguyễn Kiệm, P.9, Q. Phú Nhuận

Điện thoại: 1900 633 379

Hotline: 0948 748 368

Email: cs@tinedu.vn

 

VĂN PHÒNG ĐÀ LẠT

Điện thoại: 1900 633 379

Hotline / Zalo / Viber: 0948 748 368

Email: cs@tinedu.vn

VĂN PHÒNG HÀ NỘI

Địa chỉ: P.608, Tầng 6, 142 Lê Duẩn, Khâm Thiên, Đống Đa, Hà Nội

Điện thoại: 1900 633 379

Hotline / Zalo / Viber: 0948 748 368

Email: cs@tinedu.vn

 

VĂN PHÒNG ĐẮK LẮK

Địa chỉ: 55 Lý Thái Tổ, Phường Tân Lợi, TP. Buôn Ma Thuột, Đắk Lắk

Điện thoại: 1900 633 379

Hotline: 0941 37 88 33

Email: cs@tinedu.vn

LIÊN KẾT